Üstün Yetenekli ve Zekalı Eğitimi
Çağfen Koleji, üstün yetenekli öğrencilere özel olarak tasarlanmış bir eğitim programı sunmaktadır. Üstün zekalı öğrencilerin potansiyellerini en üst düzeye çıkarmak için öğrenci merkezli bir yaklaşım benimseyen okulumuz, akademik mükemmeliyeti destekleyen bir ortam sunar.
Üstün Yetenekli ve Zekalı Eğitimi Nedir?
Üstün yetenekli eğitimi, öğrencilerin bilişsel, yaratıcı, liderlik ve sanatsal yeteneklerini geliştirmeyi amaçlayan özel bir eğitim türüdür. Bu eğitim, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına ve yeteneklerine göre özelleştirilmiş bir müfredat sunarak onların potansiyellerini en üst seviyeye çıkarmayı hedefler.
Çağfen Koleji'nin Üstün Yetenekli ve Zekalı Eğitim Yaklaşımı
Çağfen Koleji, üstün yetenekli öğrencilere yönelik benzersiz bir eğitim yaklaşımı sunar. Öğrencilerimizin bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimlerini destekleyen bir programla, onların akademik başarılarına katkıda bulunmayı amaçlarız. Bu doğrultuda, öğrencilerimizin özel yetenekleri ve ilgi alanları doğrultusunda müfredatımızı şekillendiririz.
Üstün Zekalı Eğitimi: Çağfen Koleji'nin Vizyonu
Çağfen Koleji, üstün zekalı öğrencilere özel olarak tasarlanmış bir eğitim programı sunarak onların potansiyellerini keşfetmelerine ve geliştirmelerine olanak tanır. Bu sayede, öğrencilerimiz hem akademik başarılarına katkıda bulunabilir hem de kendi alanlarında liderlik rollerine hazırlanabilirler.
Üstün Yetenekliler Programında Neler Yapıyoruz
Yukarıdaki uygulamalarla çocuklarda geliştirmek istediklerimiz şunlardır.
Hafta sonu ÜYP çalışması ayrıntıları
PROGRAM TEMEL BAŞLIKLARI:
ÖRNEK TEMALAR
|
TEMALAR |
ÖRNEKLERİ |
||
1 |
Çevre |
|
|
|
2 |
Uzay |
|
|
|
3 |
Zaman |
|
|
|
4 |
Duygu |
|
|
|
5 |
Evrensel değerler |
|
|
|
6 |
Ünlü şahsiyetler |
|
|
|
7 |
Problem |
|
|
|
Temalar çerçevesinde yedi temel başlığa göre etkinlik örnekleri şu şekilde yürütülecektir:
|
ETKİNLİK ALANLARI |
ÖRNEKLERİ |
||
1 |
Türkçe - Sözel Dilsel Beceriler |
|
|
|
2 |
Fen Bilimleri- Bilimsel Düşünme Becerileri |
|
|
|
3 |
Sayısal - Matematiksel işlem Becerileri |
|
|
|
4 |
Problem çözme becerileri |
|
|
|
5 |
Tarih bilinci |
|
|
|
6 |
Yaratıcı tasarım |
|
|
|
7 |
Karakter ve Değerler Eğitimi |
|
|
|
7 - Haftalık periyot için örnek bir program şu şekilde uygulanmaktadır.
HAFTA |
ALAN |
ETKİNLİK |
1. HAFTA |
1.Sözel - Dilsel Beceriler |
Çanak oyunu |
2. HAFTA |
1.Bilimsel Düşünme Becerileri |
İbn-i Heysem ‘den Teleskop Yapımına |
3. HAFTA |
1.Sayısal - Matematiksel işlem Becerileri |
Kodlama-MORS ALFABESİ |
4. HAFTA |
1.Problem çözme becerileri |
Bireysel problemlerimiz |
5. HAFTA |
1.Tarih bilinci |
Tarihi kişilikler: ………. Araştırma – Canlandırma – Tahmin Etme Oyunu |
6. HAFTA |
1.Yaratıcı tasarım |
Yapı Dayanıklılığı ve Deprem (Oyun hamuru ve çubuk makarna) |
7. HAFTA |
1.Karakrer ve Değerler eğitimi |
Dört Mahalleli Kasaba |
Gözlemler; gözlem ölçekleri ile yapılacak olup dönem ve yıl sonunda tüm gözlemler bir ‘Gözlem Raporu’na dönüştürülüp rehberlik birimi ile iş birliği yapılarak veli bilgilendirmeleri yapılmaktadır.
Bireysel öğrenci özellikleri dikkate alınarak süreç içerisinde programda etkinliklerde değişiklikler yapılmaktadır.